God natt

2014-11-23

Idag är det verkligen en sådan där kväll, då jag inte känner mig tillräckligt trött för att gå och lägga mig. Visserligen säger mina ögon mig, att jag kanske har varit vaken lite för länge, men kroppen säger något annat. Var vaken, gör någonting, vad som helst, men vad?! Va fan. Hur svårt kan det vara att komma på någonting att göra, när det finns hur mycket som helst att ta sig till. Men det är väl just det, att ta sig till med att göra någonting.

Skall väl snart ta mig ut med Laika, hur lite jag än vill, så börjar det närma sig tiden för det. Det blåser som attan ute, och jag hoppas att det inte regnar. Jag önskar att jag bara kunde ta en bok, lägga mig och läsa. Men där är jag inte än. Vet inte när det kommer att fungera att lyssna eller läsa. Inte än. Jag lever mig in i det för mycket, och vet sedan inte vad som var i boken och vad som är verklighet. En aning skrämmande kan jag lova. Men det skall väl också försvinna en vacker dag. Kanske skiner solen då den dagen kommer?

Kommentera

